The Monuments Men
In the midst of WWII a small group of art experts are commissioned by Roosevelt as soldiers and sent to the European theater to protect historically important buildings and monuments, and to locate vast troves of priceless art looted by the Nazis. Discovering art in castles and mines, they race against time as the Nazis scramble to destroy everything they can.
Based on the true story of the greatest treasure hunt in history, THE MONUMENTS MEN is an action drama focusing on seven over-the-hill, out-of-shape museum directors, artists, architects, curators, and art historians who went to the front lines of WWII to rescue the world’s artistic masterpieces from Nazi thieves and return them to their rightful owners. With the art hidden behind enemy lines, how could these guys hope to succeed? But as the Monuments Men found themselves in a race against time to avoid the destruction of a thousand years of culture, they would risk their lives to protect and defend mankind’s greatest achievements.