Govinda Naam Mera
Wedged between a court case for his ancestral bungalow, a bad marriage with Gauri and love for Suku, Govinda Waghmare gets further entangled in a series of events complicating his already tangled world. Can this underdog take advantage of a bad situation and somehow translate it into a heroic win?
This cozy mystery revolves around Govinda Waghmare 30 a struggling choreographer/ background dancer in the Hindi film industry. Son of Late Gopi Shetty, a famous action master in the 90’s and Asha Waghmare, also a background dancer during the same time period.
Living with his wife Gauri 28, in a dilapidated bungalow in Khar, a bungalow that was inherited from his father - Govinda is going through a troubled marriage. Gauri is hell bent the only way she will terminate this marriage is if Govinda returns the money her father spent on their wedding. A frustrated Govinda too wants to get out of this marriage urgently, so much so that he even bought a gun to kill his wife. But of course, he never would have the courage to proceed with this idea.
Govinda also has a girlfriend named Suku 27, who works with him in the same industry. Suku is waiting for the day that Govinda divorces Gauri so she can get married to him.
Govinda’s mother, Asha Waghmare 55, has been wheelchair bound ever since the death of her husband, Gopi. However, in reality - Asha is faking her disability in order to gain more sympathy for the ongoing case between her family and Gopi Shetty’s other family. Gopi’s first family hails from Chennai; wife Charulata and son Vishnu Shetty. Both mother and son are now after Govinda’s bungalow, claiming only they have the right on it. The same bungalow Govinda grew up in, the place where his father raised him; the place he can’t let go of.
One day, Govinda suffers from a breakdown due to all the troubles in his life. He decides to take his own life. However, life had something else in store for him; he finds himself stuck amidst a murder mystery. From there on the film’s journey becomes a series of thrilling events. Every character in the film has a dark side; everyone has their own agenda. None of them are really who we think they are.