Fantasia
Walt Disney's timeless masterpiece is an extraordinary blend of classical music with innovative animation. Featuring eight sequences—see the music come to life and hear the pictures burst into song in this groundbreaking film.
Walt Disney's timeless masterpiece is a celebration of sight and sound, featuring eight sequences marrying classical music with the most innovative animation of its day. See dancing fairies, fish, flowers, mushrooms and leaves in the "Nutcracker Suite"; follow Mickey Mouse in his iconic role as "The Sorcerer's Apprentice"; laugh along with a comic ballet starring hippos, elephants, alligators and ostriches in "Dance of the Hours"; and hold on to your seat when the evil Chernabog summons restless souls in "Night on Bald Mountain." Watch the music come to life, hear the pictures burst into song and experience the excitement that is Fantasia.