Steamboat Willie
The first Mickey Mouse cartoon released, and the first cartoon with synchronized sound. Mickey Mouse is a mischievous deckhand on a riverboat that is under the command of the tyrannical Captain Pete.
The first Mickey Mouse cartoon released, and the first cartoon with synchronized sound. As a mischievous deckhand on a riverboat, Mickey, to Minnie’s delight, plays “Turkey in the Straw” utilizing an animal menagerie as his instruments. The tyrannical Captain Pete is not amused, and Mickey ends up peeling potatoes in the galley.