American Born Chinese
Based on Gene Luen Yang’s groundbreaking graphic novel that chronicles the trials and tribulations of a regular American teenager whose life is forever changed when he befriends the son of a mythological god. This is the story of a young man’s battle for his own identity, told through family, comedy, and action-packed Kung-Fu.
A series adaptation of Gene Luen Yang’s groundbreaking graphic novel, “American Born Chinese” is the story of Jin Wang, a regular American teenager whose hopes for “leveling up" his social life are derailed with the arrival of a new foreign student, Wei-Chen Sun. Dealing with high school politics, a racist viral meme from a 90s television show, and this eccentric new boy following him around, Jin fumbles his chance of getting on the soccer team and tarnishes his reputation.
However, as Jin gets to know Wei-Chen, he comes to find out that this new kid is the son of the legendary Monkey King, Sun Wukong, from Chinese myth. As Wei-Chen enlists Jin in his search for the rumored Fourth Scroll, Jin is faced with the trials and tribulations of heaven and high school, forcing him to discover his own identity in the process. Told through family, comedy, and action-packed Kung-Fu, Jin learns that his power comes from being himself.
Jin’s plans to make the soccer team are derailed by the arrival of a new foreign exchange student.
Jin is pressured to make a statement after an offensive meme video of him goes viral.
Jin must decide between impressing his soccer teammates and helping Wei-Chen on his heavenly quest.
In a flashback, young Sun Wukong and his best friend, Niu Mowang, attend a heavenly banquet.
Jin and Wei-Chen search for a scholar who may know something about the Fourth Scroll.
Jin finds himself in trouble at school as Wei-Chen tries to rescue his father from the Bull Demon.