Two Women
Two Women recounts the convergent and unexpected encounter of two women so different from each other: Colette, a free, modern woman, assuming her mores - which in 1965 in France is not usual - is wrongfully accused of the murder of a banker by misogynist cops. And Anne-Marie, the young magistrate appointed to the case, shy and reserved.
Two Women recounts the convergent and unexpected encounter of two women so different from each other: Colette, a free, modern woman, assuming her mores - which in 1965 in France is not usual - is wrongfully accused of the murder of a banker by misogynist cops. And Anne-Marie, the young magistrate appointed on the case, shy and reserved, who will resume the entire investigation and try to resist the machismo of the judicial and police hierarchy of the time to save Colette from the guillotine.