Quick Rules
The idea stems from a desire to highlight the dangerous situations that young people, and especially young women, may find themselves in, with the aim of providing useful advice on how to prevent risks and defend themselves.
The idea stems from a desire to highlight the dangerous situations that young people, and especially young women, may find themselves in, with the aim of providing useful advice on how to prevent risks and defend themselves. The stories are inspired by real life. They’re the kinds of stories you read in the newspapers, see on the news, or hear from friends, the ones that usually start with “You won’t believe what just happened to me…”. The message we want to convey is that as you grow up, you gain greater freedom and you have the chance to do many things for the first time, therefore very important to be prepared and ready to approach these new experiences as prudently as possible.