Man V. Lion
Veteran big cat expert Boone Smith explores each stage of a lion’s kill — the stalk, the pursuit, the jump, strength and the bite.
For wildlife filmmakers, the only way to safely explore the startling powers of the African lion has been at the end of a mighty long lens — until now. Man v. Lion follows veteran big cat expert Boone Smith across the Nambiti Game Reserve, tracking three male lions searching for their next meal. We follow along as they hunt for food and search for a mate in the open African bush. But to truly understand what makes these brothers tick, Boone will go face to face with them.