Prairie Dog Manor
Prairie Dog Manor gives an in-depth look at the unique behaviors and relationships of the prairie dogs that inhabit the Valles Caldera National Preserve in northern New Mexico. Through a blend of documentary footage and narration, each episode takes the audience on a first-person journey following a select few of the prairie dogs.
After four months of hibernation, the male prairie dogs in Northern New Mexico emerge.
Furgie deals with a local thief, while Gnash protects Scarlett from a dangerous predator.
Dogtown is under new management as June, Scarlett and Ruby learn to protect their pups.
Charlotte must fight back against bullies, while Ruby protects her pups from a predator.
Scarlett’s pups go looking for trouble while orphaned pup Vince looks for a new home.
June deals with an infestation; Ponce gets lost; and Champ is injured while roughhousing.
The growing pups face off with family and predators to find territory of their own.
The growing pups learn to live without supervision, while the adults prepare to hibernate.