Rico, Oskar and the Mysterious Stone
"Old Fitzke has died and left Rico his beloved stone collection. Rico and Oskar find out that the most valuable stone in the collection has been stolen and their detective instincts are immediately aroused! It fits perfectly that Rico's mother has just flown to Sri Lanka, so the two smart boys follow the stolen stone to the Baltic Sea."
It fits perfectly that Rico's mother Tanja (Karoline Herfurth) has just flown to Sri Lanka with the Bühl (Ronald Zehrfeld). So the two smart boys can follow the stolen stone to the Baltic Sea all on their own, where they have to face many exciting adventures again."