Rico and Oskar I
"While collecting clues, Rico meets the gifted Oskar. The boys become friends and hunt the notorious kidnapper ""Mister 2000"". But then Oskar suddenly disappears. Rico has to save Oskar... An exciting story based on the book by Andreas Steinhöfel - with a top-class cast and filmed by Neele Leana Vollmar."
"While collecting clues, Rico, who describes himself as ""deeply ungifted,"" meets the highly gifted Oskar, who always wears a helmet for safety. The boys become friends and are on the trail of the notorious kidnapper ""Mister 2000"" across Berlin. But then Oskar suddenly disappears. Rico wants to find his friend and finally has to summon all his courage to save Oskar...
An exciting and funny story based on the book by award-winning children's author Andreas Steinhöfel - with a top-class cast and filmed by Neele Leana Vollmar, who caused a sensation with the literary adaptation ""Maria, He Doesn't Like It"".