Alone in Sea
Based on a true story. In November 2000, Yves Parlier is about to take part in the Vendée Globe. Single-handed, without stopovers or assistance, this round-the-world sailing race is regarded as the toughest in the world. Driven by his competitive spirit, Yves is determined to win. But the favourite of the race breaks his mast in the Pacific.
Based on a true story. In November 2000, Yves Parlier is about to take part in the Vendée Globe. Single-handed, without stopovers or assistance, this round-the-world sailing race is regarded as the toughest in the world. Driven by his competitive spirit, Yves is determined to win. But the favourite of the race breaks his mast in the Pacific. Despite the risks, he decides to repair his boat and continue the race. A technical feat, a sporting exploit, but above all the story of a man who sets out to find himself, Alone at Sea takes us on an extraordinary adventure to the heart of the oceans.