Two Finnish filmmakers and an international team of divers embark on a quest to find the lost WWII German U-boat, U-479, in the Gulf of Finland. Despite Soviet claims of its sinking by the submarine Lembit, unanswered questions prompted the filmmakers to investigate the mystery firsthand.