Murder in Strasbourg
Julian Mathis, the young heir to the prestigious Clos-Mathis vineyard, and Clara Lemestre, a top-notch oenologist who was recently hired, are about to host a tasting of a special cuvée of Alsatian wine for rich foreign investors when the wine comes out pink instead of white?! Inside the tank, they discover the corpse of Julian’s father, Ronald Mathis, with his eyes glued shut!
Julian Mathis, the young heir to the prestigious Clos-Mathis vineyard, and Clara Lemestre, a top-notch oenologist who was recently hired, are about to host a tasting of a special cuvée of Alsatian wine for rich foreign investors when the wine comes out pink instead of white?! Inside the tank, they discover the corpse of Julian’s father, Ronald Mathis, with his eyes glued shut! Katel Leguennec (40 y.o.), chief of Strasbourg’s criminal police, arrives on the crime scene and runs into her former boyfriend Maxime Keller (43 y.o.), head of the forensic medical department. After Maxime left Strasbourg in their youth, Katel fell in love with his father, Franck, whom she married. Although they clearly feel uncomfortable about being reunited, they begin questioning Lydie Mathis, the formidable matriarch of the Mathis family. It turns out that everyone in the Mathis family, close circle included, seems, at some point, to have had a reason to want to kill Ronald. The investigation unveils clues leading to the legend of Saint Odile, a young girl born blind and abandoned by her parents who went on to become the patron saint of Alsace.