Disney Worldbuilders
In “Disney Worldbuilders,” acclaimed filmmaker Leslie Iwerks sits down with the creative leaders behind Avatar, Star Wars, Marvel, Pixar, Frozen, Zootopia, and more to reveal what makes Disney so special: its ability to turn stories into worlds. Through rare conversations and exclusive access, the film explores how worldbuilding continues to shape the future of Disney.
In “Disney Worldbuilders,” acclaimed filmmaker Leslie Iwerks sits down with the creative leaders behind Avatar, Star Wars, Marvel, Pixar, Frozen, Zootopia, and more to reveal what makes Disney so special: its ability to turn stories into worlds. Through rare conversations and exclusive access, the film explores how imagination becomes experience, how Disney Parks inspire future storytellers, and how worldbuilding continues to shape the future of Disney.