Prince William: We Can End Homelessness
With unique access to Prince William, this series captures behind-the-scenes footage of The Prince at work, as he confronts the scale of the homelessness crisis and recruits his dedicated Homewards team. Meeting people who have experienced or are on the brink of homelessness in a series of moving encounters, The Prince looks for solutions, and sets out plans for supported housing on his own land.
"We Can End Homelessness" follows the first year of Homewards, Prince William’s ambitious five-year program that aims to show it is possible to end homelessness by working with six locations across the UK. This series goes behind-the-scenes as Prince William launches his new initiative, and grants us unique access as he sets to work to combat the crisis. We see him draw on the guidance of people who have experienced homelessness across a series of moving encounters, and in candid interviews, The Prince shares the inspiration he has taken from the example of his mother, Diana, Princess of Wales. After recruiting his dedicated Homewards team to investigate the issue across the UK, we see The Prince take action as he plans to build supported housing on his own land.
Prince William and his Homewards team explore solutions to the growing crisis of homelessness.