The Rookie
A high school baseball coach, injured before making it to the big leagues, gets a second chance at a professional pitching career when he agrees to try out for the majors, but only if his perpetually losing team wins the district championship.
High school coach Jim Morris (Dennis Quaid) thought his dream was over. He'd had his shot at playing baseball, blew out his shoulder, and retired without ever reaching the big leagues. Then, in 1999, he made a bet with his perpetually losing team: If they won the district championship, Jim – who threw a 98 mph fastball – would try out for the majors. The team went from worst to first, and Jim was soon on the road to becoming the oldest rookie in the major leagues.