Waking Sleeping Beauty
Far from a fairy tale, Waking Sleeping Beauty is an unprecedented eye-opening look at the conflict, drama and tension that ushered in the second chapter of Disney's animation legacy – a decade of unparalleled creativity that included The Little Mermaid, Beauty and the Beast, Aladdin and The Lion King. Take a behind-the-magic look at the people and events that forever changed the face of animation.
Far from a fairy tale, Waking Sleeping Beauty is an unprecedented eye-opening look at the conflict, drama and tension that ushered in the second chapter of Disney's animation legacy, a decade of unparalleled creativity that included The Little Mermaid, Beauty and the Beast, Aladdin and The Lion King. Told by the people who were actually there – Michael Eisner, Jeffrey Katzenberg, Roy E. Disney and many more – Waking Sleeping Beauty is a behind-the-magic look at the people and circumstances that forever changed the face of animation. Contains tobacco depictions.