The Aftermath
In postwar Germany in 1946, Rachael Morgan arrives in the ruins of Hamburg to be reunited with her husband Lewis, a British colonel who’s rebuilding the city. Rachael learns they will share their home with a German widower and his troubled daughter. In this charged setting, enmity and grief give way to passion and betrayal.
THE AFTERMATH is set in postwar Germany in 1946. Rachael Morgan (Keira Knightley) arrives in the ruins of Hamburg in the bitter winter, to be reunited with her husband Lewis (Jason Clarke), a British colonel charged with rebuilding the shattered city. But as they set off for their new home, Rachael is stunned to discover that Lewis has made an unexpected decision: They will be sharing the grand house with its previous owners, a German widower (Alexander Skarsgård) and his troubled daughter. In this charged atmosphere, enmity and grief give way to passion and betrayal.