Great Expectations
A coming-of-age story of an orphan, Pip, who yearns for a greater lot in life until a twist of fate shows him a dark world of possibilities. He is forced to contend with the true cost of this new world and if it will make him the man he wishes to be.
The six-part limited series is based on Charles Dickens’ novel of the same name. The series follows the coming-of-age story of Pip, an orphan who yearns for a greater lot in life, until a twist of fate and the evil machinations of the mysterious and eccentric Miss Havisham shows him a dark world of possibilities. Under the great expectations placed upon him, Pip will have to work out the true cost of this new world and whether it will truly make him the man he wishes to be. A damning critique of the class system, Dickens’ novel was published in 1861 after first releasing it in a series of weekly chapters beginning in December 1860.