Survive and Advance
In 1983, the NC State Wolfpack, coached by Jim Valvano, stayed alive in the postseason by winning nine do-or-die games in a row -- seven of which they were losing in the final minute -- beating the likes of Michael Jordan and three-time National Player of the Year Ralph Sampson.
In 1983, the NC State Wolfpack, coached by Jim Valvano, stayed alive in the postseason by winning nine do-or-die games in a row -- seven of which they were losing in the final minute -- beating the likes of Michael Jordan and three-time National Player of the Year Ralph Sampson. The unlikely squad made it to the national championship game against No. 1 Houston, aka Phi Slama Jama, a team featuring future NBA Top 50 all-time players Hakeem Olajuwon and Clyde Drexler. NC State was one of the biggest underdogs ever in the final game, one that went down as possibly the best college basketball game in history-ending with one of the most well-known plays of all time.