Bruce Almighty
Bruce Nolan, a TV reporter who complains about God too often, is given almighty powers to teach him how difficult it is to run the world.
Bruce Nolan (Carrey) is a TV reporter who believes the entire universe is stacked against him. In a life-altering encounter, the Big Guy Upstairs (Freeman) endows Bruce with all His divine powers and challenges Bruce to take on the big job to see if he can do it any better.