Nemesis
Public Prosecutor Sylvia van Maele and Lars van Deurnen of the Fiscal Information and Investigation Service join forces to tackle financial crime: a shadow world of postbox companies, dead-end paper trails and the breaking and bending of international tax regulations. When the boundaries between Sylvia's personal and professional lives crumble, she must trust her intuition in order to survive.
Nemesis is a conspiracy thriller about financial crime and tax evasion at the highest levels in the Netherlands: a shadow world of postbox companies and dead-end paper trails. Sylvia van Maele, public prosecutor in The Hague, and Lars van Deurnen, detective with the Fiscal Information and Investigation Service, follow a trail of money and murder in their search for the perpetrators. They are thwarted by a ruthless elite desperate to retain to their wealth and power at any cost. When the boundaries between Sylvia’s personal and professional lives start to crumble, she quickly realises that the rules and practices that prevent her from doing her job are there for a reason. She must learn to trust her intuition in order to survive, even if it means going up against the people she trusts most.