Breakdown
Miranda returns to Mexico to uncover her family history and learns that her mother did not abandon her, but that she was kidnapped at birth. Finding her mother in a psychiatric hospital, suffering from the effects of abuse and violence, Miranda decides to work her way into the heart of a criminal organization to uncover the truth about what happened and make sure those responsible are punished.
Miranda is a young Argentinian woman who was raised with great affection by her adoptive family. However, she feels a strong pull to return to Mexico to learn the truth about her roots. Leo, her security guard, helps Miranda to find out the truth: she wasn't given up for adoption, but kidnapped right after birth. Determined to find those responsible, Miranda infiltrates the Lara Castillo family by exploiting her relationship with their recently arrived cousin from Chile, Javier. Unbeknownst to her, Javier is also using her to take control of the family's criminal enterprise. As Miranda seeks the truth, she is forced to face a high-stakes dilemma: choose between light and darkness, punishment and forgiveness, and the love of someone willing to die for her and someone poised to kill.