The Gospel According to Mac
Football is a religion to many people. But few know the depths of both faiths as well as Bill McCartney, the former football coach at Colorado and the founder of Promise Keepers, a Christian men's ministry.
Football is a religion to many people. But few know the depths of both faiths as well as Bill McCartney, the former football coach at Colorado and the founder of Promise Keepers, a Christian men's ministry. "The Gospel According to Mac" tells the truth-is-stranger-than-fiction story of Coach Mac's controversial national championship run, and the two seasons that followed with multiple arrests and strife between his mostly African-American players and the Boulder police. McCartney's own daughter became pregnant by the team's quarterback before seeing that same quarterback struck by cancer. The saga culminated in consecutive Orange Bowl matchups against Notre Dame. Bill McCartney's passionate and often polarizing beliefs have made him many enemies and many admirers, but it's difficult to deny that he embodies the essential issues facing football in America to this day.