The Choe Show
Renowned artist David Choe turns his eccentric, compassionate and disruptive worldview into a lens for an audience to experience a kind of radical empathy for others. Through art and play, he takes guests on a journey of shared emotional experience.
World-renowned artist David Choe turns his eccentric, compassionate and disruptive worldview into a lens for an audience to experience a kind of radical empathy for others. From the walls of his childhood home, Choe takes his guests on a journey where he is both a motivational interviewer and compassionate listener. While using the acts of art and play, both Choe and his guests depart on a journey of shared emotional experience. It is through their bonded and authentic connection that Choe is able to bring forth an of-the-moment honesty to the portraiture he’s creating.