Dangerous Beauty
In the late 1500s, as mistresses to Venice's important men, women lived a regal lifestyle, and were encouraged to read and study at a time when such education was forbidden for most woman.
Denied a life with her true love, a courtesan's daughter in 1500's Venice rises to the top of her mother's profession. Her lover distracts himself with war and politics until the old attraction overwhelms him. Based on a true story, this is a tale of lovers able to face anything except the loss of each other.