The African Lion
Experience the thrill of the hunt and the heartwarming fun of a mother lion caring for her playful cubs as wildlife experts Elma and Alfred Milotte spend three years on the plains of Africa studying the king of beasts.
Set in the shadow of magnificent Mount Kilimanjaro, acclaimed wildlife experts Elma and Alfred Milotte spend three years on the plains of Africa following a family of lions through the changing seasons. Experience the thrill of the hunt, nature's wrath in a blinding dust storm, the incredible locust invasion and the heartwarming fun of a mother lion caring for her playful cubs.