Social Studies
Filmed in Los Angeles over a school year, this ambitious social experiment features a diverse group of LA teens who open up their lives and phones to offer an intimate glimpse into how social media has reshaped childhood.
“Social Studies” is a groundbreaking, character-driven documentary series that delves into the lives of the first generation of digital natives. Filmed in Los Angeles over a school year, this ambitious social experiment features a diverse group of LA teens who open up their lives and phones to offer an intimate glimpse into how social media has reshaped childhood. From battling bullying, grappling with beauty standards, coping with comparison pressures and racism, exploring sexuality, and making life-altering decisions, their compelling and relatable experiences take us on a raw, visceral and urgent journey through the challenges of growing up in the digital era.