Behind the Attraction
"Behind the Attraction" takes you on a ride behind Disney Parks’ most iconic and beloved attractions. How did the Imagineers fill the Haunted Mansion with 999 happy haunts? When did Pirates of the Caribbean set sail for Anaheim? From Jungle Cruise to Star Wars: Galaxy’s Edge and beyond, Disney parks have amazed millions – and this is the story of how they did it.
The story behind Jungle Cruise is full of twists, turns, technological wizardry — and dad jokes!
T-minus 5, 4, 3 — the story of Space Mountain will have you glued to your seat — 2, 1, launch!
Castles are at the heart of Disney Parks around the world. Hear the unique story behind each one.
The unbelievable story of how this iconic Disney destination was built — but not by Walt!
Discover how this beloved attraction first enraptured audiences at the New York World’s Fair!
All aboard! Everything moves at Disney Parks, especially the guests — by land, water, and air.
This unprecedented presidential attraction in Liberty Square brings our commanders in chief to life.