The Imagineering Story
Given unprecedented access, Academy Award-nominated filmmaker, Leslie Iwerks, leads the viewer on a journey behind the curtains of Walt Disney Imagineering, the little known design and development center of The Walt Disney Company, to discover what it takes to create and build Disney theme parks around the world.
Behind the magic of every Disney theme park lay mud, sweat and fears. Creating happiness is hard work. For nearly seventy years, a unique blend of artists and engineers - called Imagineers - have cultivated an impossible notion from the mind of one man, Walt Disney, into a global phenomenon that touches the hearts of millions. Given unprecedented access, Academy Award-nominated filmmaker, Leslie Iwerks, leads the viewer on a journey behind the curtains of Walt Disney Imagineering, the little known design and development center of The Walt Disney Company, to discover what it takes to create, design, and build twelve Disney theme parks around the world.
Walt Disney forms a group of artists and engineers to build his dream concept called Disneyland.
After Walt’s death, the Imagineers persevere to fulfill his vision for Florida and expand overseas.
Michael Eisner and Frank Wells revive Imagineering and preside over an age of remarkable growth.
During an era of austerity, the Imagineers struggle over compromising core design philosophies.
Under Bob Iger’s leadership, the Imagineers begin a creative renaissance, plussing parks worldwide.
The Imagineers open a new Disney resort in China, then create blockbuster worlds of immersion.