The Day Diego Returned to the Azteca
In 2000, Diego Armando Maradona returned to Azteca Stadium, unaware it would be his only time back after his legendary 1986 World Cup victory. It was on this hallowed ground that Diego reached the pinnacle of football, forever cementing his legacy in the hearts of fans. In 2026, the stadium will make history as the first to host three World Cups.
In 2000, Diego Armando Maradona returned to Azteca Stadium, unaware it would be his last visit after his legendary 1986 World Cup victory. It was on this hallowed ground—soon to be the first stadium to host three World Cups—that Diego cemented his legacy and became an icon for football fans everywhere.
This documentary revisits that quiet, personal return as Maradona once again walks the pitch that made him the greatest player of all time. Through never-before-seen footage, the film captures his reunion with the last place where he was truly happy, a journey steeped in emotion and footballing memories.