Our Movie
Jeha is a film director with no future, while Daeum is an actress with no tomorrow. They never expected romance or cinematic wonder in their lives — until they met each other. Facing death, Daeum longs to be the true protagonist for once. And with her, Jeha's frozen time begins to move again.
Overshadowed by his legendary father, Jeha has been stuck in place for five years since his debut film. Daeum, a failed actress who doesn't have many days left to live. Neither believed their lives would ever find romance or cinematic wonder. That is, until they met each other.
Jeha refuses when he is asked to remake his father's magnum opus. But then, a strange woman appears — Daeum, the terminally ill consultant he meets at the hospital. Soon, she shows up at his audition, saying she wants to play the lead role.
Facing death, Daeum longs to be the protagonist for once. With her arrival, Jeha's time begins to move again.
Jeha, a director with no future, meets terminally ill Daeum while researching for his film.
Jeha begins writing again. Daeum reappears, not as a consultant this time — but as an actress.
With Daeum's casting stalled, Jeha makes a bold move. He has to win everyone over with one scene.
Daeum is left confused by Jeha and Seoyoung. Jungwoo invites them to an uncomfortable dinner.
Daeum attempts to flee the hospital. But then, seeing someone in the elevator makes her freeze.
Jeha turns Daeum down. As their feelings grow complicated, Daeum's first love, Eunho, reappears.
The first day of shooting is finally here. Jeha feels uneasy watching Eunho lingering near Daeum.
Daeum reveals her illness to Seoyoung. Tensions spill onto the set, where truth and fiction blur.