Wu-Tang: An American Saga
Set in early ’90s New York at the height of the crack cocaine epidemic, the Wu-Tang: An American Saga tracks the Clan’s formation, a vision of Bobby Diggs aka The RZA, who strives to unite a dozen young, black men that are torn between music and crime but eventually rise to become the unlikeliest of American success stories.
RZA and the Wu-Tang Clan have moved out of Staten Island to a mansion in New Jersey.
In our first allegorical movie of the season, we see Dirty take on the persona of “Dirt McGirt.”
Following the completion of the tour, we see the paths of a few lesser known Wu-Tang members.
In the penultimate episode of the series, Ghostface reflects on the sacrifices of his past.