The ‘90s was the decade of sex and scandal that blurred all the lines – between public and private, news and entertainment, reality and fantasy.
When the ‘90s kicked off, the Berlin Wall had just fallen and soon other walls were coming down too – between public and private, news and entertainment, reality and fantasy. The winds of change brought new voices speaking hard truths and thrust sex and celebrity into the limelight like never before. Our collective tabloid obsessions were fueled by the birth of the internet, heralding a new era of mass information, and misinformation.
In the ’90s, a new generation is on the march, revolutionizing politics, pop and aging.
In the ’90s, new fantasy worlds merge with reality until nobody can tell the difference.
The AIDS crisis forces sex into the open and the president becomes part of a sex scandal.
In the ’90s, reality becomes must-see TV. Cameras reveal all; there is nowhere to hide.
The decade when our fascination with celebrity and scandal becomes a dangerous obsession.
A culture war emerges as new voices speak their truth, but not everyone is happy about it.
In the ’90s, shock jocks rule, celebrities court controversy and talk shows get scandalous.
As conspiracies flood the mainstream, the U.S. must confront enemies from within and without.
The Wired Generation embraces grunge music, gourmet coffee and the gadgets of the future.