World Wide Mafia, 'Ndrangheta
Prosecutor Nicola Gratteri fights against the ’Ndrangheta, the world’s most powerful mafia, in this true story. From the Rinascita Scott operation to the historic Maxi-Trial, the series unveils courage, justice, and sacrifice in a relentless fight against organized crime.
Calabrian prosecutor Nicola Gratteri, under police protection for decades, leads the largest operation ever attempted against the ’Ndrangheta: the operation Rinascita Scott. From the investigations exposing the mafia’s global power, to the Maxi-Trial, the series tells a true story of justice and courage in a land marked by fear and silence. Magistrates, informants and victims refuse to surrender amidst threats, betrayals, and redemption. Gratteri faces his hardest battle, as Calabria and the world witness a trial that may redefine the fight against organized crime.