Mal returns to her rotten roots on the Isle of the Lost, where Ursula's daughter Uma has proclaimed herself queen of the run-down town. Uma, still resentful over not being selected to go to Auradon, directs her pirate gang to break the barrier between the Isle of the Lost and Auradon, unleashing all the villains imprisoned on the Isle, once and for all.