The Old Mill
As a thunderstorm approaches, birds, mice and other creatures try to stay safe and dry in an old mill.
Night in an old mill is dramatically depicted in this Oscar-winning short in which the frightened occupants, including birds, timid mice, owls, and other creatures try to stay safe and dry as a storm approaches. As the thunderstorm worsens, the mill wheel begins to turn and the whole mill threatens to blow apart until at last the storm subsides.