Rendez-vous de juillet
Ethnology student Lucien Bonnard struggles to fund an African expedition while his actor friends stage a play. Romantic entanglements shift and dissolve, but friendship endures. United by art and loyalty, the group ultimately manages to leave together for Africa, turning dreams into shared adventure.
Lucien Bonnard, an ethnology student, is vainly searching for funds to finance his expedition to Africa. Meanwhile, his actor friends are producing a play written by a young author. Caught in lovers' cross-purposes, couples get together and come apart, but they remain a tight-knit group and are finally able to leave for Africa.