Le Miroir à deux faces
Passed over by her boss for her prettier sister, Marie-José marries Pierre and lives a dull life. After Pierre’s accident, she secretly undergoes cosmetic surgery. Transformed, she returns home, only to find that her husband is enraged rather than enchanted by her newfound beauty.
Marie-José had hoped to marry her boss, but he preferred her much prettier sister, Véronique. So Marie-José marries Pierre Tardivet and leads a humdrum life for ten years. She meets a famous surgeon by chance when Pierre has an accident. Unbeknown to her husband, Marie-José agrees to have plastic surgery done and then returns home, a completely altered woman. But instead of being delighted with his wife's sudden beauty, Pierre is absolutely furious.