Diamant Noir
Pier Ulmann scrapes by in Paris with petty crimes and work for Rachid, his only “family.” After his father’s death, he learns he was banished by the wealthy Ulmann diamond family in Antwerp. Invited by his cousin to renovate their offices, he must spy for Rachid. But diamonds, like secrets, have many facets.
Pier Ulmann lives in Paris, working on construction sites and committing petty theft under the control of Rachid, his only “family”. His story catches up with him the day his father is found dead in the street, after years of decline. The bête noire of a wealthy Antwerp-based diamond family, he left them nothing but the story of his banishment by the Ulmanns and a bitter thirst for revenge. At the invitation of his cousin Gabi, Pier travels to Antwerp to renovate the offices of the prestigious Ulmann firm. Rachid's instructions are simple: “You go there to see and to take.” But a diamond has many facets.