My Father Was Right
Abandoned by his wife, an architect raises his son Maurice to embrace selfish materialism. Years later, Maurice loves a working-class woman but fears betrayal. Unknown to him, his father secretly supports the match, and his repentant mother seeks forgiveness, exposing contradictions between teaching and love.
An architect who has been deserted by his wife devotes himself to the sentimental education of his son Maurice, striving hard to pass on his own worldly selfishness. Years later and after several affairs, Maurice falls in love with a working-class woman that he fears will betray him like his mother betrayed his father. But little does he know, his father is secretly supportive of the young couple, and his repentant mother is seeking forgiveness.