Dragonwyck
Miranda Wells comes to work for her distant relative Nicholas Van Ryn as an au pair. His infatuation with her leads him to murder his wife. When a child is born to them and does not live, Van Ryns slips into depression and drugs. Miranda's safety is threatened as Dr. Turner falls in love with her and discovers she may be next on the murder list.
In 1844, innocent Miranda Wells (Gene Tierney) comes to work for her distant relative Nicholas Van Ryn (Vincent Price) as an au pair. His infatuation with her leads him to murder his wife. When a child is born to them and does not live, Van Ryns slips into a miasma of depression and drugs. Miranda's safety is threatened as Dr. Turner (Glenn Langan) falls in love with her and discovers that she may be next on Van Ryn's murder list. The film was directed by Joseph L. Mankiewicz and also features Jessica Tandy and Harry Morgan.