Though I Am an Inept Villainess
While battling for the Crown Prince’s heart, a jealous Keigetsu uses forbidden magic to swap bodies with the beloved Reirin, discovering her new body on the verge of death as Reirin, now a scorned outcast, must answer for Keigetsu's crimes. The unlikely pair must embrace their new identities and work together to confront the deadly threats and conspiracies brewing underneath the palace's surface.
As maidens from the Five Clans battle for the Crown Prince’s heart, jealous Keigetsu uses forbidden magic to swap bodies with the beloved Reirin. Switching places does not guarantee happiness for Keigetsu with her new body's ill health leaving her hanging on the verge of death. Meanwhile, Reirin, now wearing the face of a scorned outcast, must answer for Keigetsu’s crimes in a dangerous trial.
The unlikely pair become increasingly entangled in each other’s lives and they will need to work together to survive after discovering the dark conspiracies brewing beneath the palace's genial surface. To confront the deadly threats lurking in the shadows, Reirin must embrace her new identity and defy their expectations of the court's inept villainess.
On the night of the Double Sevens Festival, Reirin is forced to swap bodies with Keigetsu.
Reirin and Leelee head to the Ghost Festival ritual to settle the score with Gayou.
"Reirin" is in critical condition. To save Keigetsu, Reirin is given a certain task by the empress.