LES MALHEURS DE SOPHIE
Sophie is far from being the model little girl one would like her to be, unlike her friends Camille and Madeleine. She insists on having her own way, often getting into trouble. She cuts her mother's fish into pieces, she cuts off her wax doll's eyelashes to look prettier! But her mother is unbending and otherwise inclined. She wants her daughter to enjoy the essentials of a good upbringing.
Sophie is far from being the model little girl one would like her to be, unlike her friends Camille and Madeleine. She insists on having her own way, often getting into trouble. She cuts her mother's fish into pieces, she cuts off her wax doll's eyelashes to look prettier! But her mother is unbending and otherwise inclined. She wants her daughter to enjoy the essentials of a good upbringing. Sophie will often have to live with the consequences of her bad behavior and learn her lesson.