Everything Is Fine
An ordinary family faces a catastrophe: the serious illness of one of its children. Each member of the family sees their personal life impacted by this ordeal. Disasters make people more human, though not necessarily better.
An ordinary family has to face a catastrophe, the serious illness of one of its children, which shatters the lives of every one of its members. Anne, the matriarch, a best-selling author of self-help books, is confronted by her publisher and lover accused of harassment. Pascal, Anne's husband, who she has been neglecting for years. Their daughter Claire is deeply disturbed by her niece's illness, and dealing with her partner's daughter and ex-wife. Marion, struggles to cope with her marriage, her daughter's illness, and her attraction to Louis, whom she met at the hospital. Vincent, Claire and Marion's younger brother, is an attractive steward who used to enjoy an easy life. As Rose undergoes a bone marrow transplant, life continues with its daily problems, but not without hope and humor.
The Vasseur family prepares for a bone marrow transplant for Rose, age nine, who has leukemia.
It’s transplant day. Marion retreats into denial, and Claire tries to draw her back to reality.
After several weeks in the transplant room, Rose’s health shows no signs of improvement.
Relief aside, Marion discovers their new life at home with Rose, whose illness turns into a tyrant.
Claire and Marion are on vacation with Léonie and Lou, but misery is no less painful under the sun.
The doctors grant Rose a discharge for Christmas. Claire realizes it’s most likely her last.
Rose is in intensive care. The doctors tell her parents that she only has a few days to live.
Three weeks have passed, and the doctors don't understand: Rose is still alive and improving.