The Rookie
Starting over isn’t easy, especially for small-town guy John Nolan who, after a life-altering incident, is pursuing his dream of being an LAPD officer. As the force’s oldest rookie, he’s met with skepticism from some higher-ups who see him as just a walking midlife crisis. If he can’t keep up with the young cops and the criminals, he’ll be risking lives including his own. But if he can use his life experience, determination and sense of humor to give him an edge, he may just become a success in this new chapter of his life.
Recovering from a gunshot wound, John and the team hunt for two dangerous inmates.
While community policing, Tim and Lucy discover secrets, and Celina's instincts are tested.
John looks for clues to locate Jason Wyler. Tim and Lucy swap rookies, and a friend resurfaces.
Wesley returns to the DA's office, and Bailey and John have conflicting feelings over safety.
The team searches for a serial killer as Nyla struggles with the aftermath of the attack.
Tim and Lucy are handed an unromantic assignment, while John and Celina find a missing girl.
On Celina’s last day as a rookie, John gives her a final test. Bailey makes a new friend.
Nyla remains suspicious of Liam Glasser as a wildfire erupts, causing chaos in the city.
The team mobilizes to locate a suspect after a deadly series of events affects one of their own.
John, Lucy and Angela investigate the suspicious stabbing of three teenage girls.