Day Off
A-Rui has run her family hairdresser for more than forty years. Known for her tireless attitude and incredible skill as a stylist, she is considered a community institution. One day, when the family of an old client reaches out to her, A-Rui hangs up the "Day Off" sign, embarking on a long journey.
For forty years, A-Rui has been running a barbershop, a small place where she has seen happiness and sorrow, ebb and flow. Despite facing all the troubles in her life, A-Rui fully commits to her work, but her children never appreciate her work, treating her profession with disdain. One day, A-Rui receives a phone call from the family of an old regular client who moved far away a long time back. The family asks A-Rui if she would be willing to travel to cut hair for an old man. Reminded of what her master taught her, "Always provide your best service," A-Rui decides to hang up the "Day Off" sign and closes her shop for one day, embarking on a long journey to do something others think is not worthwhile.