Silmido
Kang Inchan, whose father was a defector to North Korea, became a victim of the law of implication by relation. He had fallen into a life of crime, and gets imprisoned for attempted murder. One soldier approaches and tells him a cryptic message.
Kang Inchan, whose father was a defector to North Korea, became a victim of the law of implication by relation. He had fallen into a life of crime, and gets imprisoned for attempted murder. One soldier approaches Inchan and tells him a cryptic message. The next moment, Inchan finds himself dragged off to a punishment utterly incommensurate to his crime. However, instead of facing the hangman’s noose, he is shipped off on a ferryboat leaving the Incheon harbor, joined by other grimy men. These were the 31 men, forcibly recruited by the intelligence agency, to be stationed at Silmido, a no-man’s island off the western coast of the Republic of Korea. The year was 1968.