Everlasting Regret
A human's life is destined to be shorter than that of a city. Having spent her whole life in Shanghai, Qiyao has moments of prosperity, fleeting joy, and her fair share of loneliness. She fades and disappears over time, but Shanghai still remains a strong metropolitan city.
A human's life is destined to be shorter than that of a city. Having spent her whole life in Shanghai, Qiyao has moments of prosperity, fleeting joy, and her fair share of loneliness. She fades and disappears over time, but Shanghai still remains a strong metropolitan city. Based on Wang Anyi's Chang Hen Ge, the multi-award winning novel, voted the most influential work of the 90s in China, Everlasting Regret follows a legendary Shanghai beauty and her journey from her glamorous days in pageantry to a much simpler life. Struggling to preserve the dignity of her past while surviving the constant betrayal of men, she stands tall and proud, bearing witness to the waves of changes that take over her city from 1947 to 1981, until one wave proves too strong and overwhelms her.